mandag 9. mars 2009

Alders grense 18år for å jobbe.

Aldersgrenser.!
Hvem er enig med meg at de er all for strenge ang. aldersgrenser for å jobbe på noe forskjellige steder, ta et eksempel : Kles butikker, hvorfor kan man ikke være 16 eller 17år for å jobbe der?

Det er jo ikke så mye forandring fra du blir 17år til du blir 18år liksom. hva er egentlig vitsen med at det er 13 års grense for å jobbe når man egentlig kan jobbe da mange steder.
Da kunne de heller tatt å satt den mye høyere, det eneste jeg vet som tar inn folk som er 13 år er VG eller Dagblad eller så er det ingen andre som tar inn så små kandidater for å jobbe, enten må du ha fylt 16 år eller 18 år for å jobbe og de fleste stedene må du være 18år!
Jeg synes dette er teit, for du foranderer deg ikke så mye fra du er 16år til du er 18år.
Håper mange tar å komenterer dette : )
Ha fremdeles en kjempe fin dag : ) <3

2 kommentarer:

  1. Jeg skjønner det vedlig godt jeg, det med aldersgrenser... Og jo, fra man er 16 til amn er 18 så forandrer man seg mye!

    SvarSlett
  2. Jeg er enig med deg der. Synes også det er kjedelig at 18 åringer tjener så mye mer enn en 17-åring som gjør akkurat samme jobben :/
    Men skjønner at ikke 13åringer har ansvar for kassa og sånn da...

    SvarSlett